Entrevistes

Mireia Fons: “Omple molt que t’agraeixin la feina”

El 5 de gener de 1996 vaig entrevistar a Mireia Fons, una jove santcugatenca de 24 anys molt competent i resolutiva. Aleshores feia 9 mesos que treballava al servei telefònic d’informació municipal 010 de Sant Cugat. Han passat, doncs, 25 anys d’aquella entrevista publicada a la revista TOT Sant Cugat, l’única que mai ha concedit.

Actualment, Mireia Fons és la cap de Protocol i Relacions Institucionals d’alcaldia de l’Ajuntament de Sant Cugat. Ho va ser amb els alcaldes Lluís Recoder, Mercè Conesa i Carmela Fortuny, i actualment continua exercint la mateixa responsabilitat amb l’alcaldessa Mireia Ingla.

L’entrevista, amb foto de Mané Espinosa, va ser aquesta:

Quina és la informació que més us demanen al 010?
Tot el que està relacionat amb els serveis municipals o equipaments: adreces, telèfons, horaris… També ens demanen informació relacionada amb la tramitació de documents com el DNI o el Carnet Jove, o com donar-se d’alta de llum, gas, etc.

Quantes trucades contesteu diàriament?
Unes 170 o més. Aquests dies de festes superem les 200.

Quina ha estat la pregunta més difícil de contestar?
La pregunta que més m’ha sobtat va ser quan em van demanar el significat de l’escut de Sant Cugat. Cada dia et trobes amb preguntes curioses. Avui que és vigília de Reis ha telefonat un nen molt preocupat preguntant si vindrien els Reis perquè plovia.

Aquesta feina t’ha servit per conèixer més Sant Cugat?
Sí. Sobretot m’ha ajudat a situar carrers i equipaments, i a descobrir serveis municipals que no sabia que existien.

Consultes el TOT Sant Cugat per resoldre algun dubte?
Sí, diverses vegades. Sobretot els comerços que acaben d’obrir, els horaris dels cinemes, les pel·lícules que fan o, fins i tot, les línies d’autobús, l’agenda d’activitats. El TOT, el consultem bastant.

Quina mitjana de temps necessiteu per donar resposta a una consulta?
Normalment la resposta és immediata perquè la base de dades que tenim és bastant completa perquè tot, excepte l’agenda d’activitats, està introduït a l’ordinador. Si no podem contestar la consulta, els hi demanem el telèfon i, quan tenim la solució, els truquem.

Ets usuària del telèfon d’informació 010?
Sí, diverses vegades. Fins i tot els de casa també hi truquen bastant. És la comoditat de no haver de buscar la informació en una guia. És un servei molt ràpid.

Hi ha usuaris fidels a aquest servei?
Sí, cada vegada m’adono més que hi ha un nombre de persones que telefonen cada dia, hi ha veus que et queden gravades. I el tracte ja és més diferent. Els mateixos usuaris et recorden que ja han trucat altres vegades.

Els usuaris us informen d’alguna activitat?
Sí. És el cas d’algun local nou que acaba d’obrir i que els seus propietaris ens truquen per donar-nos l’adreça, el telèfon, etc. De vegades ens telefonen usuaris que ens amplien la informació que nosaltres els hem donat anteriorment.

Que és el millor d’aquesta feina?
L’agraïment de la gent. El fet de donar una informació per petita que sigui i que t’ho agraeixin, omple molt.

 

 

One Comment

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial